Wednesday, 3 December 2014

1947 Rolls-Royce Phantom III Labourdette Vutotal Cabriolet

Via: http://loveisspeed.blogspot.de/

Saturday, November 29, 2014


1947 Rolls-Royce Phantom III Labourdette Vutotal Cabriolet...Originally bodied as a Sedanca deVille by Hooper, the second owner removed the original body and sent the chassis to Labourdette of Paris for the current body. Bare chassis were simply not available immediately after World War II. This is the last car bodied by Labourdette, and the body alone cost $44,000. The pillarless windshield, 'vutotal,' is a Labourdette patent, and much of the brass is leaded into the body. The finished project was shown at the 1947 Paris Auto Show, and was then shipped to New York. The car's underpinnings are pure Phantom III: a 7.3-liter V12 engine, independent front suspension, hydraulically adjustable shock absorbers and an on-board jacking system. The chassis was priced at 1,850 British Pounds (roughly $10,000), and just 719 chassis were produced through 1939. The only Rolls-Royce identifying marks on the car are two cloisonne emblems insert into the doors. This is one of the most flamboyant designs ever by renowned French coachbuilder Labourdette. This car evokes strong emotions, and has been called both shocking and a work of art. Originally purchased with a more conventional body by Louie Ritter, noted and highly successful furrier to New York's high society. Ritter had the car, chassis number 3DL120, sent to Paris where he contracted Labourdette re-body it into a more distinctive style. The work was curtailed by the onset of World War II, and the car had to be hidden away until 1945. It was finally delivered to Ritter in 1947. This car has just been restored and has been shown at the 2007 Pebble Beach Concours d'Elegance.

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1947 Rolls-Royce Phantom III Labour Vutotal Cabriolet ... Ursprünglich bodied als Sedanca deVille von Hooper, entfernt der zweite Besitzer der ursprünglichen Körper und schickte das Chassis Labourdette von Paris für die aktuelle Stelle. Bare Chassis waren einfach nicht vorhanden unmittelbar nach dem Zweiten Weltkrieg. Dies ist das letzte Auto von Labourkörperreich, und der Körper alleine kostet $ 44.000. Die säulenWindSchutzScheibe , 'vutotal, "ist eine Labour Patent, und ein Großteil der Messing in den Körper geleitet. Das fertige Projekt wurde an der 1947 Paris Auto Show gezeigt und wurde dann nach New York verschifft. Grundlagen des Autos sind reine Phantom III: ein 7,3-Liter-V12-Motor, Einzelradaufhängung vorn, hydraulisch verstellbare Stoßdämpfer und ein Bordhebesystem. Das Chassis wurde auf 1.850 Britische Pfund (rund 10.000 $) preiswert, und nur 719 Chassis wurden über 1939 produzierten Die einzigen Rolls-Royce Kennzeichen auf dem Auto sind zwei cloisonne Embleme in die Türen ein. Dies ist eine der extravaganten Designs jemals von renommierten Karosseriebauer Französisch Labourdette. Dieses Auto weckt starke Emotionen, und wurde sowohl schockierend und ein Kunstwerk genannt. Ursprünglich mit einem eher konventionellen Körper von Louie Ritter gekauft, zur Kenntnis genommen und sehr erfolgreiche Kürschner nach New Yorker High Society. Ritter hatte das Auto, Fahrgestellnummer 3DL120, nach Paris geschickt, wo er unter Vertrag Labourwieder Körper in eine weitere unverwechselbaren Stil. Die Arbeit wurde durch den Beginn des Zweiten Weltkrieges gekürzt, und das Auto war weg bis 1945. Es wurde schließlich zum Ritter geliefert 1947. Dieses Auto wurde kürzlich restauriert und hat bei den 2007 Pebble Beach Concours d 'gezeigt worden, um ausgeblendet werden Elegance.

 











































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